نکات مهم در طراحی پوستر فیلم

طراحی پوستر, پوسترهای فیلمطراحی پوستر, پوسترهای فیلم ویدیوهای عالی همچنین فرصت‌های تجاری عالی هستند. فیلم هایی مانند آواتار و شوالیه تاریکی نمونه های خارجی هستند، در حالی که سریال ساخت و ساز و جدایی نادر از سیم از نمونه های داخلی این گونه فیلم ها هستند. این روزها درآمد یک میلیارد دلاری فیلم ها غیرعادی نیست. در ایران بیشتر فیلم های فیلمسازان بزرگی چون مهرجویی، کیمیایی، کیارستمی و… بیش از چند صد میلیون تومان می فروشند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه این فیلم ها این همه فروش دارند؟ اگر مخاطب فیلم را ندیده باشد، چگونه او را به دیدن آن تشویق می کنید؟ پاسخ این سوالات را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: تبلیغات. اگر فیلمی تبلیغ نشود، هرگز آن را نخواهید دید. حالا این فیلم را اسکورسیزی یا فروشگاه بزرگ شما ساخته است! یکی از موثرترین راه ها برای بازاریابی فیلم، پوستر است. در این پست با نحوه جلب توجه، ایجاد علاقه و جذب افراد به فیلم آشنا می شوید 1) توجه 1.1) دزدیدن چشم رهگذر ساده ترین فرمولی است که هر طراحی خوب باید بداند.الف از توجه، و علاقه، علاقه و کنجکاوی، D از میل، و A از کنش، کنش و واکنش می آید.این فرمول اساس هزاران کمپین تبلیغاتی بوده است. مهمترین مرحله در این فرمول اولین مرحله است که توجه عابران را جلب کرده و آنها را به نگاه تشویق می کند. برای جلب توجه رهگذران نیازی به استفاده از تصاویر تحریک آمیز و پر زرق و برق ندارید. این یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه است و جای تعجب نیست که چرا هالیوود به چنین فیلم هایی روی می آورد! طراحان می توانند با استفاده از تصاویر بازیگران فیلم و یا با نمایش بخشی از فضای فیلم (کمدی، عاشقانه، اکشن، ترسناک و…) در داخل پوستر، داستان فیلم را برای مخاطب قابل درک کنند. برخی از پوسترهای کلاسیک هیچ کدام از زیبایی خاصی برخوردار نیستند و هیچ کدام از نظر طراحی برجسته نیستند. اما استعداد زیادی در جلب توجه مردم دارند. استفاده از پس زمینه های متحرک و روشن، نماهای سر و گردن بازیگران سینما و نورپردازی از جمله راه هایی است که رهگذران را برای دقایقی به بیلبورد نگاه می کنند. به جای رفتن به روایت، مضمون (جنبه اخلاقی و دراماتیک فیلم) را نشان می دهند. از تصاویر استفاده می کنند.حالا، این تصویر می‌تواند نمای نزدیک از یک بازیگر ترسناک، یا چکمه‌های یک جنگجوی فیلم (منظورم استفاده از تصویری از یک شی از یک فیلم است که به نوعی موضوع فیلم را نشان می‌دهد)، یا یک گرافیک ساده (مانند پوسترهای مینیمال) باشد. ). این پست را ببینید) این رویکرد می تواند همزمان تاثیر، توجه و علاقه ایجاد کندبدن جنیفر یک نمونه کلاسیک از پوسترهای نمادین است. پوستری با تقلید عجیب (!) از پوستر TrueBlood. این پوستر از جذابیت جنسی، فضا و کنتراست زیادی برای جلب توجه رهگذران استفاده می کند. این پوستر همچنین ایده ای در مورد محتوای فیلم می دهد. این باعث می شود که فیلم برای مخاطبان و طرفداران ژانر وحشت قابل فروش باشد. همه اینها با تصاویر انجام می شود 2) ایجاد علاقه 2.1) ایجاد انگیزه برای تماشای فیلم ممکن است با استفاده از نمادگرایی و تصاویر انتزاعی به فیلمی برخورد کنید که مناسب فیلم نباشد. برای مثال، فیلم شما یک درام یا تریلر جدی است که با نمادگرایی قابل توضیح نیست. در این مورد، بهترین ایده شما استفاده از تصویری است که به مخاطب ایده ای از داستان فیلم بدهد. بسیاری از بهترین پوسترهای فیلم مدرن از تصاویری استفاده می کنند که بیننده را در مرکز صحنه قرار می دهد تا بیننده را برای تماشای فیلم ترغیب کند.پوستر فیلم High Innuendo از این تکنیک استفاده می کرد، با تصاویری از یکی از شخصیت های اصلی که با یک مشکل شخصی بزرگ درگیر بود و به پوستر نگاه می کرد و احساس می کرد که باید فیلم را تماشا کنید تا بفهمید چه اتفاقی افتاده است.پس از تماشای تصویر بالا، بیننده نمی تواند چیز زیادی از فیلم بگیرد. فقط درک کنید که یک جنبه سورئال و حتی روانی در فیلم وجود دارد. شاید گرمایش زمین یا یک رویداد طبیعی دیگر باشد. در واقع هنرمند به عمد بیننده را گیج و فتنه می کند. چون تنها راه رهایی از این کنجکاوی حضور در مقابل گیشه سینماست. این نوع طراحی بهترین روش برای طراحی پوستر فیلم های فانتزی و روانی است. این نوع دانش به سختی به دست می آید، اما با تمرین می توانید به راحتی آن را به دست آورید. شما می توانید هر پوستر فیلم را بسازید. برخی از دانش آموزان فقط زمانی انگیزه می گیرند که پول در میان باشد! اول تمرین کنید، سپس دستورالعمل ها را بگیرید، کار خوب انجام دهید و در نهایت انتظار پول داشته باشید. در عین حال این تمرین ها مجموعه ای از نمونه های زیبا و خلاقانه را برای شما رقم خواهند زد.به یاد داشته باشید که استفاده از نمادها و رنگ های ساده از دل فیلم می تواند معجزه کند.تنها نام کیارستمی کافی است تا هوادارانش را به فکر فیلم جدیدش بیاندازد! اما در مورد گوش دادن عادی برای من چطور؟ من اصلاً کیارستمی را نمی شناسم یا سبک کیارستمی را دوست ندارم، چگونه باید خودم را متقاعد کنم که فیلم را ببینم؟ در اینجا ما طرفداران و طرفداران طراحان گرافیک هستیمهمیشه باید به یاد داشته باشید که ممکن است کسی جیمز کامرون را نشناسد، پس سعی کنید چیزی روی پوستر او بنویسید که دیگران را جذب فیلم کند. در اینجا، اگر بتوانید آنها (غیر طرفداران) را وارد فیلم کنید، آن را ساخته اید. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ پوستر Inglourious Basterds را در بالا ببینید. کارگردانی این فیلم را یکی از مشهورترین فیلمسازان جهان و در هنر هفتم برعهده دارد، اما این پوستر تبلیغاتی تقریبا چیزی از کارگردان بزرگ نمی گوید. چون طرفداران تارانتینو خیلی خوب می دانند. این فیلم توسط او ساخته شده است. و طرفداران جدید زیاد علاقه ای به داستان این کارگردان ندارند چرا این پوستر توضیحی در مورد تارانتینو دارد؟ طرفداران قدیمی که می دانند این محصول تارانتینو است، فیلم را می بینند، بنابراین در اینجا باید روی طرفداران و بینندگان جدیدی تمرکز کنیم که هرگز نام تارانتینو را نشنیده اند. مردم عادی معمولاً با بازیگران بیشتر از تهیه کنندگان و کارگردانان رفتار می کنند.بنابراین کشیدن تصویر یکی از بازیگران اصلی فیلم یا نوشتن نام او با حروف بزرگ تاثیر تبلیغاتی بیشتری دارد.البته فراموش نکنید که انتخاب بازیگران روی پوستر فیلم تنها یکی از راه های جذاب برای ایجاد جذابیت است. اما این روش تقریباً استراتژی تبلیغاتی تمام پوسترهای فیلم ایرانی است. این مشکل آنقدر بزرگ است که عفراوی در مورد این پوسترها مطلبی نوشت و نویسنده آن را پوسترهای اصلی نامید! چرا که پوسترهای فیلم های ایرانی تنها عکس بازیگران از نگاه نویسنده بود. 2.3) سبک: ظاهر متناسب با فیلم. چه در حال فروش یک فیلم بلند باشید یا یک فیلم پرفروش، سبک مهم است. برخی از پوسترهای فیلم به یاد ماندنی از سبک های هنری خارق العاده استفاده کردند. چیزی که این پوسترها را از رقابت هنری متمایز می کند، هنرمندی آنهاست (شوخی می کنم، من در مورد پوسترهایی صحبت می کنم که فقط هنرمندان آن را درک می کنند و نه مردم عادی) و ناکارآمدی آنها در تطبیق سبک پوستر با خود فیلم. استفاده موفق از این تکنیک طراح با ایجاد سبک کتاب مصور با استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ های سرد در پس زمینه، توجه دوستداران کتاب را به خود جلب می کند.همچنین این پوستر دقیق است زیرا از تصویرسازی مشابه فیلم استفاده می کند (یعنی برای نشان دادن مفاهیم فیلم نه مانند تصویرسازی کتاب).این سازگاری را می توان برای کاورهای دی وی دی این پوستر و سایر مواد تبلیغاتی نیز استفاده کرد. 3) نكات مهم 3.1) تمايل هميشگي به ساير قالب هاي تبليغاتي پس از اكران فيلم به شكست بزرگي مي رسد. شما با مشکل تغییر اندازه پوستر جلد DVD فیلم مواجه خواهید شد. بسیاری از تولیدات فیلم از طرح های متفاوتی برای جلد دی وی دی نسبت به پوسترهای تبلیغاتی استفاده می کنند. با این حال، در میان فیلم‌های گران‌قیمت و پرهزینه، پوستر همچنان به‌عنوان یک جلد DVD استفاده می‌شود، این بدان معناست که نکات برجسته، عنوان و تصاویر پوستر باید در یک DVD کوچک به اندازه یک پوستر بزرگ قابل مشاهده باشد. تطابق دارد. این نقطه زمانی که بزرگ و کوچک بریده می شود خوب به نظر می رسد پوستر شما برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین باید دقیق و قابل تغییر اندازه باشد. علاوه بر این کاور قابلیت انجام فرآیند ایجاد توجه و علاقه را نیز دارد. 3.2) وضوح اگر یک فیلم یک سریال باشد، همیشه نشان می دهد که در ابتدا سریال وجود دارد.دفتر فروش بلیط دلیل خوبی برای این موضوع داردآنها جزو پرفروش ترین فیلم های این مجموعه هستند. مثل سریال هری پاتر. از فیلم‌هایی که هم از نظر تجاری و هم در جشنواره‌ها خوب عمل کرده‌اند تا فیلم‌های صرفا تجاری، کمتر کسی می‌تواند فروش خوبی را مانند فیلم‌های این مجموعه تضمین کند. به همین دلیل پوستر فیلم های چندسری شماره گذاری می شود، اولاً سریال مربوط می شود. بهترین نمونه پوسترهای سری پدرخوانده هستند که معمولاً با عنوان بزرگ روی بوم و تصویری که به سرعت روی پوستر قابل درک است. هر سه از سبک طراحی و بحران و موفقیت تجاری فیلم های قبلی برای بازاریابی و جذب مخاطب استفاده کردند.

مطلب پیشنهادی

چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟

تصویر و رنگ پس‌زمینه چت WhatsApp را تغییر دهید. نحوه تغییر تصویر پس زمینه صفحه …